Eğitim programı dosyasını indirmek için tıklayınız.
SAAT/GÜN |
1. GÜN |
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
SAAT/GÜN |
3. GÜN |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Giriş-Program Tanıtımı-Tanışma |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Makalelerde Tartışma, Sonuç ve Öneriler Bölümleri Yazımı |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Kaynakça Yazım Kuralları ve Kaynakça Oluşturma Programlarının Kullanımı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mustafa Fatih Ay |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Abdurrahman Hendek |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr Üyesi Münir Ecer |
|||
DERS KONUSU: Projenin açılışı, proje amaçlarının ve içeriğinin belirtilmesi, katılımcılar ile tanışma |
DERS KONUSU: Makalelerde tartışma, sonuç ve öneri bölümleri |
DERS KONUSU: Kaynakça yazım kuralları hakkında bilgilendirme ve kaynakça oluşturma programlarının tanıtımı |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:
Projenin açılış konuşması yapılacak, katılımcılara projenin genel amaçları ve içeriği hakkında bilgi verilecektir. Katılımcılarla projeden beklentiler konusu tartışılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Makalelerde bulgular kısmından sonra bulunması gereken tartışma, sonuç ve bulgular kısmının nasıl yazılabileceğini incelenmektedir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel bir çalışmada kaynakça oluşturmak için dikkat edilmesi gereken yazım kuralları (İSNAD, APA vb) hakkında bilgi verildikten sonra kaynakça oluşturma programları arasında yer alan Zotero ve Mendeley'in kullanımı ile ilgili tanıtım yapılacaktır. |
|||
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Akademik Yayın Türleri ve Makale Türlerinin Karşılaştırılmalı İncelenmesi |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Nicel Araştırmaya Dayalı Makale Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Dergiye Makale Yükleme Makale İçin Uygun Dergi Bulma ve Gönderme: Dergicilik ve İndekslenme
|
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr.Teceli Karasu |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mustafa Fatih Ay |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr Üyesi Yusuf Aydın |
|||
DERS KONUSU: Akademik yayın türlerinin temel özellikleri ile makale türlerinin temel özelliklerinin karşılaştırılmalı incelenmesi |
DERS KONUSU: Nicel Araştırmaların Temel Özellikleri ve Raporlanması |
DERS KONUSU: Bilimsel bir çalışma olarak makalenin yayınlanma süreci ile referans olma durumu |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Konferans özetleri, projeler, tezler, raporlar, kitap değerlendirme gibi çalışmaların temel özellikleri ile özgün, derleme, vakıa raporu, editöre mektup gibi makale türlerinin özellikleri karşılaştırmalı olarak incelenecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Nicel araştırma türleri ve raporlama sürecinde dikkat edilecek hususlar üzerinde durulacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Dergilere makale yüklerken dikkat edilecek hususlar. Makale konusuna uygun dergi bulma. Dergipark işleyişi ve süreci. İndeksler hakkında bilgi. |
|||
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Bilimsel Çalışmalar İçin Gereken Resmi İşlemler (Kurum İzinleri ve Etik Kurul) Bilimsel Çalışmalar İçin Etik İlkeler |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Nitel Araştırmaya Dayalı Makale Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Makale Şablonları, Makale Yükleme ve Takip Süreçleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Bahset Karslı |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Ahmet Çakmak |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Abdurrahman Hendek |
|||
DERS KONUSU: Kurum İzinleri ve Etik Kurul Başvurusu |
DERS KONUSU: Nitel Araştırma Desenleri |
DERS KONUSU: Makale hazırlama, yükleme ve takip süreci |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çalışmanın ilgili olduğu kurumdan gerekli olan uygulama izinlerinin alınması ve veri toplama araçları için gerekli olan etik kurul formlarının hazırlanması ve başvuru süreci ele alınacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Nitel desenler incelenecek sonrasında da nitel desenlere göre makale yazımında dikkat edilecek durumlara işaret edilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Dergilerin makale şablonlarının incelenmesi, makale ana metin ve eklerinin (cover letter vb.) yüklenmesi ve makalelerin takibini içermektedir. |
|||
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Makale Yazımı İçin Veritabanları ve Literatür Taraması |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Karma Yöntem Araştırmasına Dayalı Makale Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Erken Görünüm, Açık Erişim vb. Yayın Türleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Arş.Gör. Yakup Uzunpolat |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Ahmet Çakmak |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr.Öğr Üyesi Ali Gül |
|||
DERS KONUSU: Makale yazımında kullanılabilecek veritabanlarının tanıtımı ve literatür taraması yapılırken dikkat edilecek hususlar |
DERS KONUSU: Karma Yöntem Araştırma Desenleri |
DERS KONUSU: Yayın aşamasına gelmiş makalenin farklı yayın aşamaları |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Makale yazımında kullanılabilecek veritabanlarının neler olduğu ve bu veri tabanlarına nasıl erişim sağlandığı hakkında tanıtım yapılacaktır. Literatür taramasının ne olduğu ve nasıl yazılması gerektiği örnek metinler üzerinden değerlendirilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Öncelikle alanda karma yöntemlere göre tasarlanmış makaleleri incelenecektir. Sonrasında karma yöntem desenleri kısa bir şekilde tanıtılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu ders kapsamında son kontrol ve kabul süreçleri tamamlanmış makalelerin yayın süreçleri ele alınacaktır. Bu kapsamda açık erişim, online first/erken görünüm, DOI atanması gibi süreçler hakkında bilgi verielecektir. |
|||
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Araştırma Problemi Belirleme ve Araştırma Problemine Uygun Yöntem Seçimi |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Meta-Sentez ve Meta-Analize Dayalı Makale Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Bilimsel Çalışmalarda Sıklıkla Karşılaşılan Etik İhlaller |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Ahmet Çakmak |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mehmet Çınar |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mustafa Fatih Ay |
|||
DERS KONUSU: Araştırma Deseni |
DERS KONUSU: Metaanalize Dayalı Makale Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar |
DERS KONUSU: Bilimsel Çalışmalarda Karşılaşılan Etik İhlal Örnekleri |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bir problemi/sorunu hissetme sonrasında bunun araştırma sorusu haline getirilmesi üzerinde durulacaktır. Sonrasında araştırma problemlerine göre araştırma deseninin seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlara dikkat çekilecektir. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Metaanalize Dayalı Makale Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bu dersin içeriğinde meta analiz yöntemi, meta analizin yararları, sınırlılıkları, meta analizde yayım yanlılığı, etki büyüklüğü ve moderatör değişken ekleme konuları üzerinde durulacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Başta din eğitimi alanı olmak üzere literatürde karşılaşılan etik ihlallerin neler olduğu ele alınacaktır. Bu kapsamda etik ihlal örnekleri de paylaşılacaktır. |
|||
16:00 -16:45 |
DERS ADI:Makalelerde Başlık, Özet, Anahtar Kelime, Giriş, Amaç, Önem Bölümlerinin Yazımı |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Tarihsel Araştırmaya Dayalı Makale Yazımında Dikkat Edilecek Hususlar |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Hakem Önerilerine Cevap Verme ve Makale Düzeltmeleri |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof.Dr. Muhammet Fatih Genç |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Şeref Göküş |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Abdurrahman Hendek |
|||
DERS KONUSU: Bilimsel Araştırma Makalelerinde Başlık, Özet, Anahtar Kelimeler ve Önem Bilgilerinin Yazılımı |
DERS KONUSU: Arşivleri tanıma, arşiv belgelerine ulaşım, arşiv belgelerini latinize etme ve ortaya çıkan verinin bilimsel yazılarda kullanım süreci. |
DERS KONUSU: Hakem yorumları ve makale revizyonu |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bilimsel makaleleri nitelikli bir dille yazmak sanattır. Bu sanatın herkes tarafından görülebilen, değerlendirmeye açık ve en çok okunan bölümleri olan başlık ve özet yazımı ise ayrı bir özen ve dikkat gerektirir. Çünkü başlık ve özet makalenin yayına kabulünde, okunmasında ve atıf almasında anahtar roldedir. Belirtilen bölümlerin yazımını konu edinen çalışma sayısı sınırlıdır. Özellikle araştırmaya yeni başlayanlar için bu bölümlerin yazılması oldukça zor olabilmektedir. Bu derste bilimsel makale raporlarında makalenin vitrini konumunda olan, makalenin tümünü temsil eden ve okunmasında önemli etkileri bulunan başlık, önem ve amaç, özet ve anahtar sözcüklerin yazılımı literatür eşliğinde ele alınacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Derste öncelikle Osmanlı döneminden yeni Türk harflerine geçiş sürecine kadar yayınlanmış olan süreli yayınlara (Sırat-ı Müstakim, Sebilürresad, Türk Yurdu, Muallim, İslam Mecmuası, İslam Dünyası, Milliyet, Hakimiyet-i Milliye gibi hem II. Meşrutiyet hem de Cumhuriyet dönemi dergileri) hangi arşivlerden ulaşılacağı anlatılacaktır. Akabinde söz konusu arşivlere giriş süreci, arşiv belgelerinin nasıl okunması ve latinize edilmesi gerektiği hakkında bilgi verilecektir. En nihayetinde ise, arşiv belgelerinin incelenmesi neticesinde ortaya çıkan verilerin bilimsel yazım sürecinde nasıl kullanılması gerektiği ele alınacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Hakem yorumlarının incelenmesi, makalenin bu yorumlar çerçevesinde revize edilmesi ve hakemlere cevap metninin hazırlanmasını içermektedir. |
|||
17:00 -17:45 |
DERS ADI:Makalelerde Bulgular Bölümü Yazımı |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Makalelerde Alıntı Yapma Kuralları ve Benzerlik Programlarının Kullanımı |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Makale Yazımı Uygulama |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. İshak Tekin |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr.İshak Tekin |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm Eğitmenler |
|||
DERS KONUSU: Makalelerde bulgular bölümünün yazımı |
DERS KONUSU: Bilimsel etik ve atıf yazılımları |
DERS KONUSU: |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Bulgular bölümünün yazımına ilişkin farklı uygulama örnekleri ve bu bölümün yazımında dikkat edilecek hususlar örneklendirilerek anlatılacaktır |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Zotero, Endnote ve mendeley gibi alıntı yapma uygulamaları ve atıf sistemleri örnekler üzerinden anlatılacaktır. |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|||
18:00 -18:45 |
DERS ADI: Makale Yazımı Uygulama |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Makale Yazımı Uygulama |
17:00 -17:45 |
DERS ADI: Kursun Değerlendirmesi, Sertifika Töreni, Kapanış |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm Eğitmenler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tüm Eğitmenler |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Mustafa Fatih Ay |
|||
DERS KONUSU: |
DERS KONUSU: |
DERS KONUSU: |
|||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|||
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=8 |
Son güncelleme : 18.02.2024 23:18:48