Amaç
Etkinliğin temel amacı din eğitimi alanındaki lisansüstü öğrencilerinin nitelikli bilimsel makale yazma ve yayınlama becerilerini geliştirmektir. Bu çerçevede akademik hayatının başında olan yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin bir makalenin yazımından yayınlanmasına kadar olan tüm süreçleri öğrenmeleri ve alandaki uzman akademisyenler mentorluğunda makale yazmayı deneyimlemeleri amaçlanmaktadır.
İlahiyat, oldukça farklı bilim dallarını bünyesinde barındıran geniş bir alandır. Bu alandaki bilim dallarının da kendine özgü yönleri olduğu düşünüldüğünde, makale yazımı için tek bir kılavuz ortaya konulmasının güç olduğu düşünülmektedir. Bu nedenle din eğitimi anabilim dalında makale yazımı ve yayınlanmasının müstakil olarak ele alınması tercih edilmiştir. Böylelikle makale yazım ve yayınlamaya ilişkin tüm süreçlerin din eğitimi alanının özgün yönlerine göre belirlenmesi fırsatı elde edilmiştir. Belirlenen bu içeriğin, din eğitimi alanının deneyimli akademisyenleri tarafından anlatılması amaçlanmıştır. Böylece katılımcıların da din eğitimi alanından seçilmesi ile içerik, eğitmen ve katılımcıların ortak bir noktada buluşması sağlanmış olmaktadır.
Etkinliğin alt amaçlarını ise şu şekilde sıralamak mümkündür;
Lisansüstü öğrencilerin;
- Makale yazım öncesinde gerekli aşama ve işlemleri öğrenerek süreci sağlıklı bir biçimde sürdürebilme becerilerini geliştirmek,
- Makale yazım süreçlerine ilişkin alanında uzman akademisyenlerden hem teorik hem de uygulamalı eğitim almalarını sağlamak,
- Farklı konu ve yöntemlerde makaleler yayınlamış uzman akademisyenlerden konu ve yöntem özelinde birebir eğitim almalarını sağlamak,
- Makale yazım ve yayınlama süreçlerinde kullanılan yardımcı programları (Zotero, Mendeley, ithenticate, Turnitin, CFA, LISREL, SPSS, NVIVO vb.) tanımalarını sağlamak;
- Uluslararası alanda önemli indekslerde (SSCI, AHCI, ESCI, SCOPUS) makale yayınlama konusunda tecrübeli akademisyenlerden eğitim almalarını sağlamak,
- Nitelikli yayınlar yaparak başarılı bir kişisel kariyer oluşturmalarına imkan sağlamak,
- Yapacakları yayınlar ile bulundukları üniversite ve ülkemizin nitelikli yayın sayılarına katkı sağlamaları amaçlanmaktadır.
Kapsam
Etkinliğin kapsamı ise din eğitimi alanında yazılacak bir makalenin tasarlanmasından yayınlanmasına kadar olan tüm akademik ve teknik süreçlerin anlatılması ve öğrencilerin bu süreçleri birebir uzman akademisyenler mentorluğunda deneyimleyeceği teorik ve uygulamalı derslerden oluşmaktadır. Bu kapsamda ilk olarak bilimsel yazım türleri ve bunların içerisinde önemli yer olan makalenin temel özellikleri ele alınacaktır. Bilimsel bir yazım türü olarak makalenin ne olduğu açıklandıktan sonra ise makale konusunun nasıl belirlendiği ve belirlenen bir konuda makale yazmak için gerekli olan süreçlerin işletilmesi ele alınacaktır. Bu konuda özellikle alan araştırmasına dayalı olarak planlanan çalışmalarda gerekli olan kurum izinleri ve etik kurul izinlerinin nasıl alınacağı, literatürün nasıl taranacağı konuları işlenecektir.
Makalede bulunması gereken temel bölümlerin açıklandığı derslerde ise yöntem seçimi ve özellikle de din eğitimi alanında yaygın olarak kullanılan, tarihsel araştırmalar, nicel araştırmalar, nitel araştırmalar ve meta analiz gibi farklı yöntemlere dayalı çalışmalara dayanan makalelerin yazımına ilişkin detaylar ilgili konularda deneyimli eğitmenler tarafından anlatılacaktır.
Makale yazım süreçlerinin detaylı olarak ele alındığı derslerin ardından ise, makale yayınlama süreçleri detaylı olarak ele alınacaktır. Bu kapsamdaki derslerde yazılan makaleye uygun dergi seçimi, dergi yayıncılığına ilişkin başta indeksler olmak üzere belirli konularda paylaşımlar yapılması planlanmaktadır. Özellikle de yazılan makalenin doğru dergide yayınlanarak alana, ülkemize ve yazara katkı sağlaması için gerekli olan bilgiler verilecektir. Özellikle de basit teknik detaylar konusunda genç araştırmacılar bilgilendirilerek, makaleyayın süreçlerinin uzamasının önlenmesi hedeflenmektedir. Etkinliğin en önemli yönlerinden biri de makale yazımına ilişkin derslere konu edilen teorik bilgilerin, uygulamaya geçirelebilmesine imkan tanıyacak uygulama derslerine yer verilmesidir. Etkinlik süresince, o gün içerisinde ele alınan konuların uygulama derslerinde eğitimenler eşliğinde uygulamaya aktarılması, olası öğrenme eksiklerinin bu süreçte tamamlanması hedeflenmektedir.
Son güncelleme : 17.02.2024 22:59:53